Leveransvillkor och Köpevillkor

Allmänna villkor

Säljande företag

Bris, Arenavägen 61, 12177 Stockholm

Organisationsnummer 802013-3420

Vid retur kontakta oss på givarservice@bris.se eller 08-598 888 00

Alla priser är i svenska kronor (SEK). Bris är en allmännyttig idéell förening och är enligt skattelagstiftningen inte skyldig att deklarera och betala moms.

Reservation för slutförsäljning, prisuppdateringar och skrivfel.

För att handla på lillastjärna.bris.se måste du ha fyllt 18 år.

 

Företagsköp

Bris är en allmännyttig idéell förening och är enligt skattelagstiftningen inte skyldig att deklarera och betala moms.

Faktura

Fakturan skickas från Collector Bank via e-post till angiven e-postadress. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. En fakturaavgift om 29 SEK tillkommer. Fakturan förfaller inom 30 dagar och du kan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller att delbetala fakturan. För att delbetala så måste du minst betala det lägsta belopp som finns angivet på fakturan. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Vid frågor om faktura vänligen kontakta:
Collector Bank AB (08.00-18.00)
Telefon 010-1610100, contactcenter@collectorbank.se.

Leveransvillkor

Frakt och expediering ingår. Din beställning skickas som Postförsändelse eller Postpaket. Om försändelsen inte kan lämnas på angiven adress går den vidare till utlämningsställe.

En orderbekräftelse skickas automatiskt efter beställning till din e-postadress.

Leveranstiden för order gjorda via webshopen är ca. 7 arbetsdagar. 

Order lagda innan den 12 december garanteras leverans innan julafton.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. 

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Innan du returnerar några varor kontakta oss på givarservice@bris.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Vi skickar sedan vidare instruktioner vad det gäller retur och återbetalning.

Reklamation

Om du mot förmodan skulle få en felaktig eller defekt vara skall det inom skälig tid meddelas till oss. Vi rättar vi till felet så snabbt som möjligt och skickar dig ny vara så fort vi mottagit den felaktiga/defekta varan. Vi betalar för returfrakten genom att skicka en adresslapp eller ersätter dina utgifter för returfrakten genom att sätta in pengar direkt på ditt bankkonto. Kontakta oss på 08-598 888 00 Telefontid: vardagar 10:00-12:00 och 13:00-15:00 eller givarservice@bris.se

 

Övrigt

Om du inte accepterar våra köpevillkor kan du inte heller handla på Lillastjärna.bris.se.

Bris förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning, har Bris rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

 

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss på Bris! Vi finns här för att svara på frågor och hjälpa dig med dina ärenden. Tänk på att ta med viktiga detaljer när du mailar oss om en order, t ex ordernummer. Om du ringer är det också bra att ha all relevant information till hands. Då blir det enklare för oss att hjälpa dig.

Vi svarar på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar på vardagar kl 9-15.
Mejl: givarservice@bris.se
Tel: 08-598 888 00


OBS! Vi tar inte emot beställningar per telefon, utan hänvisar till lillastjärna.bris.se.